Warsztaty
-
1. Edukacja matematyczna dzieci w wieku przedszkolnym według koncepcji prof. Edyty Gruszczyk Kolczyńskiej część I
( celem szkolenia jest zapoznanie nauczycieli z metodyką prowadzenia zajęć matematycznych z dziećmi od 3 roku do 9 roku życia w zakresie następującej tematyki : przyczyny trudności w uczeniu się matematyki , poznania schematu własnego ciała, orientacji przestrzennej , rytmów i rytmicznej organizacji czasu oraz liczenia )
-
2. Edukacja matematyczna dzieci w wieku przedszkolnym według koncepcji prof. Edyty Gruszczyk Kolczyńskiej część II
( celem szkolenia jest zapoznanie nauczycieli z metodyką prowadzenia zajęć matematycznych z dziećmi od 3 roku do 9 roku życia w zakresie następującej tematyki : klasyfikacji , mierzenia a więc stałości długości , pojemności , ciężaru, czasu, intuicji geometrycznych oraz układania i rozwiązywania zadań z treścią )
-
3. Wspomaganie dzieci w umiejętności skupiania uwagi i zapamiętywania tego, co trudne
( celem szkolenia jest zapoznanie nauczycieli z pięcioma nowymi metodykami wspomagającymi zdolność do skupiania uwagi, świadomego zapamiętywania i odtwarzania. Pierwsza metodyka dotyczy zapamiętywania ludzi,druga zapamiętywania wierszy i piosenek, trzecia zapamiętywania szeregów nie tylko liczbowych, czwarta uważnego patrzenia i organizowania pola spostrzeżeniowego w sposób naturalny a piąta uważnego słuchania i wyłuskiwanych ważnych informacji )
-
4. Diagnozowanie kompetencji matematycznych dzieci
( celem szkolenia jest zapoznanie nauczycieli z metodami ustalania umiejętności matematycznych w zakresie : liczenia, rachowania, rozumienia pojęcia liczby naturalnej,rozumienia sensu mierzenia i klasyfikowania a także z interpretowaniem wyników na użytek wspomagania rozwoju i edukacji matematycznej dzieci )
-
5. Nauczycielskie sposoby rozpoznawania uzdolnień matematycznych dzieci w przedszkolu
( celem szkolenia jest zapoznanie nauczycieli z rozpoznawaniem uzdolnień matematycznych u starszych przedszkolaków i małych uczniów: we wszystkich zakresach matematycznego kształcenia. Procedury, metody, interpretacje i wnioski pedagogiczne )
-
6. Konstruowanie gier nie tylko matematycznych przez dzieci
( celem szkolenia jest zapoznanie nauczycieli z metodyką wprowadzania dzieci od 5 do 9 roku życia w sztukę konstruowania gier : ściganek, opowiadań i matematycznych ukierunkowanych na wspomaganie sprawności rachunkowych i przydatnych do kształtowania pojęcia liczby naturalnej )
-
7. Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci trzyletnich i starszych wolniej rozwijających się
( celem szkolenia jest zapoznanie nauczycieli z programem intensywnego wspomagania rozwoju dzieci we wszystkich obszarach edukacji a także o sposobach wczesnego przygotowania dzieci do przedszkola )
Rady Pedagogiczne
-
1. Ważniejsze wskazówki organizacyjne i metodyczne w realizacji podstawy programowej
( celem szkolenia jest zapoznanie nauczycieli z formami wspomagania rozwoju , wychowania i kształcenia we wszystkich obszarach podstawy programowej )
-
2. Ważniejsze wskazówki organizacyjne i metodyczne w realizacji z edukacji matematycznej dzieci
( celem szkolenia jest zapoznanie nauczycieli ze skutecznym wspomaganiem rozwoju umysłowego dzieci wraz z edukacją matematyczną poprzez: honorowanie różnic indywidualnych, respektowanie porządku rozwojowego, przestrzeganie zasady stopniowania trudności, właściwą postawę nauczyciela itp.)
-
3. Konstruowanie programów i prowadzenie zajęć dydaktyczno – wyrównawczych z dziećmi w wieku przedszkolnym
( celem szkolenia jest zapoznanie nauczycieli ze współczesnymi koncepcjami i metodami badania gotowości szkolnej dzieci , prowadzeniem i dokumentowaniem obserwacji pedagogicznych , wypełnianiem Informacji o gotowości szkolnej a także konstruowaniem indywidualnych programów korzystnie dopasowanych do możliwości umysłowych dzieci )
-
4. Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej czyli jak prowadzić obserwację dzieci, interpretować wyniki i formułować wnioski
( celem szkolenia jest zapoznanie nauczycieli z najważniejszymi ustaleniami dotyczącymi gotowości szkolnej, eksperymentami diagnostycznymi w zakresie czynności samoobsługowych, sprawności ruchowej, podczas zabawy tematycznej i realizowania zadań przez dzieci. Omówienie organizacji i przebiegu zajęć, obserwacja i ocena aktywności dziecka oraz notowanie wyników na zbiorczych arkuszach diagnostycznych )
-
5. O planowaniu pracy wychowawczo – dydaktycznej i zapisach w dzienniku
( celem szkolenia jest zaproponowanie nauczycielom przejrzystego sposobu planowania pracy wychowawczo – dydaktycznej i czytelnego zapisu swojej działalności z dziećmi w dzienniku )
-
6. Rozwijanie sprawności ruchowej dzieci
( celem szkolenia jest zapoznanie nauczycieli ze sposobem badania sprawności ruchowej dzieci. Ustalanie celów diagnostycznych i edukacyjne, organizacja i przebieg zajęć. Notowanie wyników obserwacji, interpretacja wyników i formułowanie działań naprawczych w zakresie wspomagania rozwoju sprawności ruchowej dzieci )
-
7. Jak świadomie wychowywać i uczyć dwulatki i trzylatki
( celem szkolenia jest zapoznanie nauczycieli z różnymi sposobami wspierania maluchów w rozwoju umysłowym poprzez: zabawę będącą procesem intensywnego uczenia się, kształtowanie czynności samoobsługowych , zaspakajanie potrzeby ruchu, przyzwyczajanie do skupiania uwagi itp. a także o problemach adaptacyjnych )
-
8. Praca z uczniem 6 letnim
( celem szkolenia jest zapoznanie nauczycieli z możliwościami dziecka 6 letniego w zakresie rozwoju fizycznego i motorycznego, uwagi i zapamiętywania a także mowy i myślenia. O hartowaniu emocjonalnym dziecka poprzez rozliczanie z nałożonych na dziecko obowiązków ,a także poprzez gry planszowe i nie tylko )
-
9. O metodzie Ilustrowane opowiadania
( celem szkolenia jest zapoznanie nauczycieli z metodą opracowaną dla potrzeb wspomagania rozwoju umysłowego dzieci od 2 roku życia do 7 a nawet 8 roku życia. Stosowanie tej metody wspomaga dzieci w zdolności do skupiania uwagi, w wydobywaniu sensu opowiadania przy jednoczesnym tworzeniu wizualizacji a także przyczynia się do intensywnego wspomagania rozwoju mowy i myślenia )
-
10. Jak radzić sobie z niepożądanymi zachowaniami u małych dzieci
( Szkolenie jest przeznaczone dla rodziców i nauczycielek – może być pomocne w prowadzeniu rozmów z rodzicami młodszych przedszkolaków. Odpowiada na pytania : Jak radzić sobie z negacją i buntem u małych dzieci, histerią i atakami złości, brakiem uprzejmości, marudzeniem itd. )
-
11. Dziecko w świecie liczb
( Podczas szkolenia nauczyciele młodszych i starszych przedszkolaków zapoznają się z zabawami, grami i sytuacjami zadaniowymi pomagającymi dzieciom w opanowaniu umiejętności liczenia w szerokim zakresie )
-
12. Kształtowanie elementarnej umiejętności czytania i przygotowanie do nauki pisania
( celem szkolenia jest przekazanie doświadczeń ułatwiających elementarną naukę czytania według wybranej metody analityczno – syntetycznej oraz zapoznanie z rozwiązaniami metodycznymi przygotowującymi do nauki pisania )
-
13. Intensywne wspomaganie rozwoju mowy i kształtowanie kultury językowej
( Na szkoleniu omawiane będą rozwiązania metodyczne z zakresu rozwijania wymowy dzieci , kształtowania umiejętności słuchania, doskonalenia słuchu fonematycznego i wdrażania do pamięciowego opanowania wierszy na pamięć )
-
14. Kształtowanie umiejętności społecznych u dzieci
( Podczas szkolenia uczestnicy pogłębią swoją wiedzę i zapoznają się z praktycznymi rozwiązaniami na temat kształtowania zdolności do obdarzania uwagą innych, zgodnego współdziałania w zespole oraz rozwijania postaw prospołecznych.)
-
15. Jak nauczyć dzieci umiejętności radzenia sobie z porażkami, czyli o hartowaniu emocjonalnym
( celem szkolenia jest zapoznanie ze sposobami podnoszenia odporności emocjonalnej dzieci w domu i w przedszkolu )
-
16. Metody pracy w przedszkolu
( celem szkolenia jest zapoznanie nauczycieli ze sposobami realizacji treści programowych z mowy ojczystej, edukacji matematycznej, wychowania plastyczno – technicznego i sprawności ruchowej )
-
17. O diagnozie przedszkolaka i prowadzeniu obserwacji pedagogicznych
( celem szkolenia jest zapoznanie nauczycieli z :
– propozycją przykładowego arkusza diagnostycznego
– sposobami przeprowadzania diagnozy przedszkolaka w różnych obszarach edukacji
– prowadzeniem obserwacji pedagogicznych dzieci i sposobami ich notowania )
Zebrania z rodzicami
-
O sposobach zminimalizowania stresu adaptacyjnego
( Szkolenie jest przeznaczone dla rodziców dzieci nowo przyjętych do przedszkola. Zawiera wiele cennych rad i wskazówek dzięki którym debiut w przedszkolu wcale nie musi być trudny )